Not logged in"Miniaturen und was man damit machen kann"
Forum Help Search Register Login
Up Topic Tabletop Spiele / Nicht-GW Tabletops / Dropzone Commander 2.0 (locked)
- - By Astmeister Date 18.08.2017 - 10:04

Hawk Wargames is excited to announce Dropzone Commander: 2nd Edition!

The current Dropzone Commander system is highly regarded and we are working on bringing you a new edition that retains its excellent core mechanics whilst improving many aspects to reflect warfare in the 27th Century.

We are in the stages of alpha testing the proposed changes and a closed beta will also take place with our Hawk Talon scheme. We expect a release in Q4 2017 with a release date announced closer to the time.

2nd Edition will bring balance to existing units and enhance a player's collection, not invalidate it. We want every unit to be playable. New units are in development which will be previewed over the next few months.

Beasts of War have interviewed Dave and they will have a video for you on Monday with more details including proposed changes and even more new artwork, including this incredible Archangel squadron!

Make sure to spread the news by sharing this post and let us know in the comments what you're looking forward to in the new edition.

Dropzone Commander ist imho eines der besten Systeme und hat sehr schöne Miniaturen im 10 mm Maßstab. Wer Details darüber wissen möchte, kann gerne nochmal fragen. Ich habe schon ein paar Spiele gemacht und bin eigentlich begeistert.
Parent - - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 18.08.2017 - 20:15
Erzähl gerne ein wenig mehr dazu. Ich finde nämlich, dass das System durchaus schicke Modelle mitbringt :-)
Parent - By Astmeister Date 18.08.2017 - 21:28
Ich kann kurz ein paar Stichpunkte nennen und später mehr schreiben.
- fast alle Einheiten brauchen fliegende Transporter, weil sie sonst zu langsam sind
- Infanterie stirbt außerhalb von Transportern oder Gebäuden sofort, ist aber super wichtig um objectives in Gebäuden zu holen
- ohne Missionen geht in dem Spiel nichts. Es ist fast ausgeschlossen auf totale Vernichtung zu spielen
- es gibt sehr schone stadtgelände aus Pappe für Missionen
- man braucht unbedingt luftabwehr gegen die Dropships
- die 5 Fraktionen sind extrem unterschiedlich
- Story ähnlich AoS bei dem die Menschheit von den bösen die Erde etc zurück erobern müssen
- - By Astmeister Date 22.01.2018 - 15:45

Hawk Wargames

Hello everyone! Dropzone Commander and Dropfleet Commander products will be launching on www.ttcombat.com on FRIDAY!

That's right, the full ranges for both games will be available once again this week! Sorry that it's taken so long, we've just had a lot to do. Spaceships and stuff, you know the drill.

More information all week!
Parent - - By Jorek (FT-"Low"gamer, ehrenhalber) Date 22.01.2018 - 17:00
Freue ich mich drauf. DC gefällt mir extrem gut. Sowohl Püppchen als auch regeltechnisch.
Parent - - By Astmeister Date 22.01.2018 - 19:05
Zustimmung. Was hast du? Ich bin bei Resistance eingestiegen.
Parent - By Jorek (FT-"Low"gamer, ehrenhalber) Date 22.01.2018 - 21:35
UCM dank der Starter Box. Aber die Resistance lacht mich schon immer wieder an. Das Problem ist zu wenig Zeit zum zocken...
Up Topic Tabletop Spiele / Nicht-GW Tabletops / Dropzone Commander 2.0 (locked)