Not logged in"Miniaturen und was man damit machen kann"
Forum Help Search Register Login
Up Topic Tabletop Spiele / Warhammer: Age of Sigmar / Age of Sigmar am 11.07.! (locked)
1 2 3 Previous Next  
- - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 24.04.2015 - 10:18
Es gibt neue Gerüchte zum Release-Termin der 9. Edition:

>via DVeight on Warseer
>The source is a GW employee in a senior position. Not design team. Very good friend of mine that has for years been trying to get me to play Warhammer and 40K which I started year ago. He let the cat out of the bag when we discussed teeing up a social game. His words were "Let's organise a game soon and also some time get together with the other guys for a last game of 8th edition triumph and treachery. 9th Edition is locked in for release on 11th July.

Das wären dann noch etwa zweieinhalb Monate :o
Parent - By MKR Date 24.04.2015 - 11:32
Dann werden wir ja bald wissen obs gut wird oder ob sies verhauen :-)
- - By Astmeister Date 22.05.2015 - 11:42
via Bird in the Trees 5-22-2015

– WFB 9th is simply called “Warhammer’

– New rules provide for two games in one:

a) A small scale game with few models

b) A full scale game like the previous WFB

– The small scale game has heavy limitations on models that can be used such as exotic units and units that would be unbalancing at a small scale.

– Triple book format with rules and history split up ~Editor, this sounds like the current 40K format

– Round bases

– June 20th

– 6 Factions

– Game picks up after the End Times series, taking it into account.

Quelle: belloflostsouls.org
Parent - - By MKR Date 22.05.2015 - 12:00
Zwischen all den runden Bases sehe ich zwar auch noch ein paar eckige, aber so wie es aussieht war es das wohl...
Ich werd garantiert nicht 200+ neue runde Bases anschaffen -.-
Vielleicht werde ich in dieses skirmish-Systhem von Warhammer, wie es jetzt nurnoch heißt, einsteigen, aber da müssrn auch erstmal die Regeln stimmen.
Parent - - By Poliorketes Date 22.05.2015 - 12:19 Upvotes 1
Als Marine könntest man ja deren Rundbases nehmen, wenn man die auf 32mm umstellt... man kann sich aber auch ein Kotelett ans Knie nageln.
Parent - - By MKR Date 22.05.2015 - 12:31
Weil ich ja auch so viele Marines habe -.-
Lieber ein Kotelett am Knie als nen Hund am Bein :-D
Parent - By Poliorketes Date 22.05.2015 - 12:46
Mit dem Kotelett kommt der Hund von allein.
Parent - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 23.05.2015 - 06:35
Warte erst einmal ab, wie genau die Base-Regeln wirklich aussehen. Da immernoch eckige Bases zu sehen sind, denke ich bisher nicht, dass die völlig aussortiert sein werden.
Parent - By O.v.Altenmark (Imperialer Propaganda-Minister) Date 22.05.2015 - 14:19
So hartnäckig wie das Gerücht um Rundbases sich erwiesen hat, und bei den geposteten Bildern, führt wohl kein Weg drumherum. Da werd ich meine Armee aber nicht mehr drauf umstellen. Ich hoffe dennoch, dass sich das neue WHFB als erfolgreich erweist, damit die Veröffentlichungsdichte für 40k mal etwas zurückgeht... *sechs-Codices-in-fünf-Monaten-Hust* ;-)
Parent - By enValya Date 22.05.2015 - 15:12
Hui, das sind ja nur noch wenige Wochen :S

Ich bin da noch vollkommen unvoreingenommen. Ich werde es mir alles angucken und erst dann entscheiden wie es weiter geht. Wenn sich alles soweit interessant und lohnenswert anhört, würde ich auch in das Regelwerk investieren.

Das neue (zusätzliche) System mit Runden Bases sehe ich auch nicht wirklich kritisch. Ganz im Gegenteil kann das neue System viele neue Möglichkeiten bieten und kann so auch von der Flexibelität wie es in 40k der Fall ist profitieren.

Das neue System kann auch ein guter Grund sein eine neue Armee anzufangen.

Aber wie gesagt, abwarten und Tee trinken. Ich bin auch gerade sehr zufrieden mit dem Aufbau meiner Tau Streitmacht.
Parent - - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 23.05.2015 - 06:38
Verschiedene Größenordnungen von Warhammer könnten dem Spiel in der Tat gut tun und vielleicht auch Spieler, die insbesondere den taktischen Aspekt des Spiels früher sehr geschätzt haben, vielleicht neu begeistern. Ich bin sehr gespannt, wie das genau aussehen wird!

Btw., hattest du das Thema oben festgemacht, oder ist mir das passiert? Bin gerade verwirrt :-D
Parent - - By Astmeister Date 23.05.2015 - 09:27
Ich war es glaube ich nicht.
Parent - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 23.05.2015 - 10:50
Ok, dann defixiere ich das mal wieder.
Parent - By Winston Date 23.05.2015 - 15:02
Rundbases also wirklich. Und dazu noch der "End Times" Rotz.
Naja, das wars dann endgültig mit Warhammer für mich.
Parent - - By Chretien de Caronne Date 25.05.2015 - 16:29
Heißt 6 Fraktionen gleich 6 Völker? Das würde mir gar nicht gefallen..
Parent - By MKR Date 25.05.2015 - 22:16
Och denke sie werden einige Völker in Fraktionen zusammenschließen aber prinzipiell schon :-/
- By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 28.05.2015 - 07:17

>via anonymous sources on Faeit 212
>New warhammer fantasy game is called Age of Sigmar.
>Preorders for the box go up July 4th. Release on the 11th.

Die Daten verfestigen sich. Age of Sigmar ist dann der Name für die full scale Version des Spiels - vermute ich zumindest.
- - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 03.06.2015 - 01:16
Hier schon einmal die Terminbestätigung:
https://www.facebook.com/281405089788/photos/a.10150262000669789.377105.281405089788/10153454017764789/?type=1&theater
Parent - By Waldlaeufer Date 03.06.2015 - 07:33
wird auch jetzt im WD angekündigt. Bin gespannt, aber nicht pessimistisch :)

ps.: Hab schon vorbestellen können... :P
- - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 04.06.2015 - 05:56
Es wird konkreter. Alles heute von faeit:

>via a secret Squirrel on Raffazza Time

http://raffazza.blogspot.co.uk/2015/06/times-changin-get-ready-for-age-of.html

>Stores have been told to remove the following from their shelves:
>Island of Blood
>Warhammer Rulebook
>All WFB Army Books
>All WFB End Times Books
>All WFB Campaign Books/Boxes
>All magic cards
>Movement trays
>Templates
>Deathknell watch

>No models or Black Library novels will be affected
>Age of Sigmar preorders: 4th July
>Age of Sigmar release: 11th July

>via anonymous sources on Faeit 212
>Armybooks, the rulebook, end times books, magic cards etc. will vanish from store shelves and be replaced by AoS paper cards. But these products will still be sold if you ask for them :)

>via PointyEaredUngor in the comment sections here on Faeit 212
>My GW store owner just confirmed that US Pre-orders WILL be on July 4th. The announcements appear to be coming way earlier than expected.

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t34.0-12/11355660_10153420467913987_1006726469_n.jpg?oh=cec407620ee9f56585b8543cb0f01e70&oe=5570FD36

>via Harry on Warseer
>I think it all kicks off with the box set I have hinted at for some time with Chaos V's humans. The human faction will be more than just Sigmar Knights ... it will have regular Humans in it and everything and I think the Chaos in the box will be Khorne themed. This will be quickly followed by a bunch of other Human and chaos releases. I suspect after these have had their moment in the spotlight they will crack on with the next couple of armies ...

>yeah .... about the army books .... there is some good news and some bad news. The good news is ..... OK .... actually ... there is no good news.

>via Drakkar du Chaos on Warseer
>GW vendor said WFB books are going to dissapear. They recieve lots of merchandising for 9th. Rule book in July and Starter Box in September (seems to me LATE). Army Book in it.

>via Urgat on Warseer (in response to Drakkar's Comment above)
>No, armybooks of the starter box to follow, not in it.

Parent - - By Astmeister Date 04.06.2015 - 15:42
Vielleicht bringen sie ja wieder sowas wie die kriegerischen Horden aus der 6. Edition raus. Das sind die einzig vernünftigen Völkerregeln, die GW jemals veröffentlicht hat.
Parent - - By Archon Cthulhu Date 04.06.2015 - 18:45
Da gabs wenigstens noch Waldelfenstreitwagen. Und Chaos-Barbarenstreitwagen.
Das Imperium hatte noch Bogenschützenreiter, Oger und Halbling-Suppenkatapulte.

Am besten aber gefielen mir die durch Panik fliehenden Dämonenarmeen. ^^
Nagut, dafür war jede 20er Einheiten Dämonetten dann auch ein Lvl4 Magier mit beliebiger Lehre.
Parent - - By Astmeister Date 04.06.2015 - 18:49
War vielleicht nicht alles Sonnenschein, aber immer noch besser als abs
Parent - By Archon Cthulhu Date 04.06.2015 - 18:51
Die Armeebücher waren eigentlich auch okay.
Bis zu den Skaven, da gings dann bergab. ^^

Aber grundsätzlich war ich auch Fan der kriegerischen Horden. Aber die "speziellen" Völker wie Khemri oder Dämonen haben da noch nicht so ganz funktioniert.
Parent - - By enValya Date 04.06.2015 - 18:22
Wenn es stimmt dass alle Armeebücher egalisiert werden, werde ich schon ziemlich nervös. Ich weis nicht wie ich das finden soll... Aber hellauf begeistert bin ich über dieses Gerücht nicht :S

Ich hab eine neue Theorie. GW will den Gebrauchthandel Markt als größten Konkurenten  ausschalten. Wie machen die das? Ganz einfach. Alle Figuren und Armeebücher als wertlos bezeichnen und ein neues, kleineres System starten welches sich erst über ein Jahrzehnt wieder die Größe und Komplexität von Warhammer Fantasy hat. Ja, so wird es sein. Ich sollte meine Hochelfen schnell verkaufen, bevor die nurnoch als Lötzinn herhalten :S
Parent - By MKR Date 04.06.2015 - 19:20
Biete Skavenarmee zum Freundschftspreis ;-P
Parent - - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 05.06.2015 - 00:55
Wobei die Gerüchte bisher sagen, dass die Figuren nicht entwertet werden, du Verschwörungstheoretiker :-P
Parent - By Gleidar Date 05.06.2015 - 09:11
Mein örtlicher GW hat ausversehen auch durchsickern lassen, dass die eine Email diesbezüglich bekommen haben und wollten patou nicht auf den Inhalt eingehen- Redeverbot - sieht so aus als ob wenigstens der Teil stimmt und dass der Inhalt nicht besonders ermutigend für den Kauf neuer Produkte ist.
- - By Astmeister Date 05.06.2015 - 11:40
Harry von Warseer hat etwas mehr klargestellt:

I can clarify that I did NOT mean ANY models .... except Deathknell watch.

Lots of new scenery coming and it doesn't match the existing stuff .... I am guessing that is why the expensive bits like the fortified manor, etc went a little while ago?

This is the stuff rumoured to be removed:

The Warhammer Rulebook
The Fantasy Army Books
The End Times Books
Campaign Books
Campaign box sets
Island of Blood box set
Magic cards, Templates, etc tied to the existing rules.

... 'Warhammer as we know it'.

Yes. I have tried to explain this ... Will you be able to play with your Lizardmen ... Yes. Will you get more Lizardmen ... Not so much. Will you be able to Play with your Bretonnians? ... Yes will you get any more Bretonnians ... Not so much Will you be able to play with your Empire troops? Yes. Will you get any more .... Not so much .... shall I go on.

I have said it depends on your definition of being "Squatted. If you mean are they going to come around your house and take your toys and no one is ever allowed to play with their toys in public again then No ... they are not being squatted. If However if by "Squatted" you mean will they like the 'Squat;s in 40K stop being supported as an army and get no more minis .... then YES they are getting squatted.

But I have also said that the Lizardmen are not a special case. They are no more, no less squatted than everyone else. Almost everyone is getting squatted .... as they exist now. The Humans going forward don't have much to do with either the existing Bretonnians or Empire. (I think some of the first rumours I posted about this a couple of years ago were pretty clear and singled these guys out as generic, historical armies that would be going ...I also suggested that generic fantasy Dwarves and Elves would also be going. Even the armies that survive will be very different from the ones we know now. (But none of that means they will not have thought about how you can play with some of your existing armies in the future .... it just means it won't have much to do with the new stuff).

My guess is that the box set that is coming is just an introductory game (Heroquest/Space crusade) It can't be anything else form the size of the rulebook. (I have posted to say it is not very big. ) But I was also told by a couple of folks that this set was very much like the 40K set. So i am expecting a box set that is essentially a starter army for humans and Chaos which will swiftly be followed by a boat load of new stuff to match.

So if there is an option to play big battles .... which there must surely be ... that will be something else. That will be where you get to play with your existing toys. But my sense of it is that the new stuff is so different from most of the older stuff that it will not sit very well side by side....so if you want to play with the cool kids then you will need to buy the new stuff.

I on the other hand was never cool ... even when I was a kid so I am all set. This is the closest anyone has got to my understanding. Humans v's Chaos with a couple of other protagonists thrown in for a bit of variety.

40K was very much Humans v's Chaos with Orks, Nids and Eldar thrown in. You have to ask yourself what is the fantasy equivalent of this .... or at least that is what I have been doing. Given this is the model they have ... this is what I think we will be moving towards. I think they will have looked at what the best selling armies are in 40K and that is what will have influenced the decisions.
Parent - By Astmeister Date 05.06.2015 - 11:45
Mehr von Harry:

Forget the whole faction thing and trying to save as many armies as you can by combining armies and forget six.
You have to scrap everything and start with the minimum.

It was not a clue ... if I knew I would just tell you. I know what it is NOT. it is not all the existing armies crammed into six factions. It is back to the start. Re boot.
- By Astmeister Date 05.06.2015 - 15:25
Von einer GW Facebook Seite

- - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 08.06.2015 - 04:59
Hier der erste Teaser:
https://youtu.be/k6h51BxZ-Dc

Und mehr nebulöse Aussagen und Ladenausstattung:

>via GameCouchProductions from earlier comment sections.
>Went into my local GW today. He had the Age of Sigmar posters up on the shelf and none of the current army books. When I asked him why no books, he told me they had given him specific instructions to take them off the shelf and put the posters up. He also said they're still for sale. He said he highly doubts they'll discontinue them but there might be some kind of combined books, like a Beastmen, Skaven and Chaos etc all in one book. He genuinely doesn't know though. He said that if anyone at GW stores tells you anything as FACT they're lying. Head office apparently hasn't told anyone in the stores anything concrete so even what GW store staff say is still just speculation.

http://natfka.blogspot.jp/2015/06/age-of-sigmar-teasers-hit-gw-stores-and.html
Parent - By MKR Date 08.06.2015 - 05:23
Hmmmm.... komisches Poster :-/
Mal schauen, was da so alles stimmen tut :S
- - By enValya Date 09.06.2015 - 16:04
Hab das grad auf der gw Homepage gefunden:

>Dies waren die Letzten Tage. Die Welt ist nicht mehr, sie wurde von Verrat und Chaos zerrissen. Und dennoch … folgt auf ein Ende stets ein Neubeginn.

>Horche. Kannst du es hören? Das grausame Lachen dunkler Götter? Es tanzt auf den Winden zwischen den Welten und will vernommen werden, denn die Mächte der Verderbnis langweilen sich rasch, und sie suchen unermüdlich nach neuen Wirklichkeiten, die sie erobern können. Wo es Leben gibt, wird das Chaos es finden, und Elend und Blutvergießen werden ihm folgen.

>Die Welt ist vergangen, doch es muss nicht alles verloren sein. Die Nachkommen der Alten gingen, bevor der Chaosmond ihre Heimatlande zerstörte,

>so viel ist gewiss. Doch wohin gingen sie?

>Und wenn sie entkamen, gelang es noch anderen?

>Kann das Tote jemals wirklich sterben?

>Wer existiert noch, verloren in der Leere?

>An was klammert er sich?

>Und wenn eine Welt stirbt …

Das sagt doch eindeutig.... Nichts, zumindest nichtswirklich neues...
Parent - - By MKR Date 09.06.2015 - 21:44
GW beeindruckt mich wie immer durch seine aussagekräftigen und informativen Texte ... :D
Parent - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 10.06.2015 - 01:28
Was hast du denn sonst nen Monat vor dem Release erwartet? Ist doch nur ein Teaser ;-)
- By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 15.06.2015 - 04:00
Hier mal der aktuellste Gerüchtestand:
http://natfka.blogspot.jp/2015/06/age-of-sigmar-completely-new-system.html
- - By enValya Date 15.06.2015 - 16:24
Wenn man auf der GW Seite ein Armeebuch auswählt, steht dabei

>"Dieses Produkt ist ab dem 26. Juni nicht mehr erhältlich. Das Age of Sigmar naht!"

Das zählt übrigens auch für die ganzen Endtimes Bücher... Schade, hatte eigentlich noch vor das eine oder andere Endtimes Buch zu kaufen. Naja, zum Glück gibts noch ebay :)
Parent - - By Fjodor Karamasow Date 15.06.2015 - 16:30
Die meisten Einzelhändler werden die Bücher wahrscheinlich rabattiert mit entfernten Barcode anbieten können - seitens GW sollen wohl die aus dem Sortiment zu nehmenden Materialien zurückgenommen bzw. gutgeschrieben werden. Da ALLES nach England müsste, lohnt sich das oft nicht, die Sachen tatsächlich zuzusenden. Und Porto müsste GW afaik auch noch tragen.

Von daher vielleicht noch ein bisschen warten und direkt beim örtlichen Händler holen. Wenn die Teile noch stehen, ist eigentlich jeder € den er dafür bekommt, Gewinn. Also schön den Preis drücken ;-)
Parent - By enValya Date 15.06.2015 - 18:17
Bei mir in der Gegend gibts leider keinen Einzelhändler der GW Produkte anbietet :( Aber vieleicht gibts ja auch in meinem onlineshop des Vertrauens einen rabatt :)
Parent - - By Waldlaeufer Date 16.06.2015 - 08:07
Die End times auf Ebay sind schweineteuer :P Ich konnte den Archaon OVP für 79€ einstellen und bin damit nichtmal wirklich teuer...
Parent - - By enValya Date 16.06.2015 - 10:18
krass. Hab grad ein onlinehandler gefunden der den Archaon neu hardcover auf deutsch für 39€ anbietet ^^
Parent - - By Waldlaeufer Date 16.06.2015 - 10:52
Ja? naja vlt weil er es schon als Abschreibung auf der Rücksendeliste von GW hat.
Parent - By Fjodor Karamasow Date 16.06.2015 - 12:08
Jupp, würde ich auch von ausgehen. Der Zweitmarkt für WHFB-Bücher dürfte in Bälde zusammenbrechen.
Parent - By Astmeister Date 16.06.2015 - 21:26
Kriegst du auch für 35 Euro beim Fantasy-in oder die englische Version für 30 Euro.
- - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 17.06.2015 - 04:28
Sehr umfassende Gerüchte - müssen dadurch aber noch lange nciht wahr sein:

via SinaLeibniz on Dakka
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/1560/643158.page;jsessionid=51B31FC30D34AA2B986626B33A36AB8F#7907717

I had the chance to look thoroughly through the proper Age of Sigmar rulebook (the one that consists of three books) yesterday evening. Spent my time with the three books and ignored the novel in favour of the real interesting things. So I cannot fill in the blanks there. But maybe I have the opportunity to look at the rulebook and novel again and hopefully the age of sigmar box, too. But now I have a way clearer picture what’s coming and I’d like to share with you because I am very (!!!) excited, but I cannot provide any photos for obvious reasons. So if you don’t believe me, I don’t blame you. But please don’t attack me personally.

- Title of the rulebook is: Age of Sigmar: a Warhammer strategy game
- first the basics (most of which are already known):
- full fledged rule system; no skirmish game - meaning not restricted to low miniature count: 50 models on average, way lower possible, in general you use units but you can field an army consisting of only single models
- everything is on round or oval bases (there paragraph that explicitly allows legacy and diorama bases, though);
- 2 books: the rules (rules and scenarios) and compendium (pictures, unit cards and fluff)
- there are unit cards for every (as far as I can see) old unit in the second book, including warhammer forge models and most or all special characters. Some units get the full treatment with a small fluff text, pictures of the actual miniatures and rules, some units get only rules with nothing more.
- all new rules with complete new mechanics: think not of 40k 2nd -> 3rd but Warhammer 8th -> Bloodbowl, very compact and fast paced, huge emphasis on individual champions, magic and gods (don’t know how powerful, but these have the most rule pages)
- no photos (and no artworks except some very generic drawings) of new miniatures except a couple chaos and human miniatures that are very likely from the Age of Sigmar box.
- all the races are in, but some are clearly favored. There are few pictures of beastmen and lizardmen for example and some units like steamtanks, gunpowder units (Skaven and new-dwarfs use them still), etc. can only be fielded as mercenaries from a different world or summoned units (in case of most special characters, there is even a picture of a Teclis painted in ghost colors)
- the tech level is between and ancient roman empire and early medieval times, lots of nomadic barbarian tribes, etc. But judging by to the age of sigmar miniatures the armour design draws only a little bit from history and is has a very stylized high-fantasy design instead
- there are lots of different people, races, gods and lots of different alliances. The world is a lot more open minded than the old one, Empire-Orc Alliance would be unthinkable, but a human-waaghkin force is nothing unusual in this setting

Army building
- you pick one or more gods that determine the theurgic or magic schools (don’t know what the difference is, sorry) you can use and how your champions get power-ups during the game. You can take several gods, but they have to be from the same pantheon - so no nurgle-sigmar armies, but Nagash-Morr is possible.Then you choose whichever unit you want - from every race. There is no limit as far as I can tell.
- The only mechanic that I have spotted that limits the useful choices somehow is that most spells and special rules only affect units with certain traits, the powers of Grimgor (magic and gods are always connected, each lore has a patron god that grants the power) affects only mortals or enemy units in the proximity of mortals.
- There are only rules for one pantheon in the rule book, all the other gods and pantheons are only mentioned in the fluff
- Guardians of Regalia, a conglomerate native spirits and gods and lately some new gods, the incarnates Grimgor, Gelt and Nagash, there are thousand of gods and their relevance changes over time and in different regions, but there are seven big gods that have seven schools of magic associated with them and have rules in the book
- Geshemet or Gesheket or something like this (male and female, fertility, natural disaster) is the head of the pantheon, the other six gods are dual pair of good and evil:
two death gods: Nagahs and Morr
two smith and labour gods: Hashut and Gelt
two war gods: Grimgor and Myrmidia
- five other pantheon get a page of fluff each, and additional minor pantheons/deities are mentioned in the fluff. The big five are Chaos, Sigmar, Cuth’adai (elven gods), Exoatl (old ones) and the triumvi-rats (Horned Rat + 2 more)
- all characters can earn favor of their gods and get promoted just like the chaos champions until they reach apotheosis, this is also a huge mechanic in the game + you can field gods or at least their avatars, but only three incarnates have rules in the book

Rules
- there is only one ruleset (don’t know what is in the AoS box, but in the book there is no distinction between skirmish mode and battle mode or something like this)
- rules have nothing to do with the old warhammer rules,
- profile is: Melee, Range, Might, Armour, Initiative, Resolve, Wounds, values from 1-6, lower is better
- simple turn sequence: initiative -> player 1 unit 1 moves, shoots, casts -> p1 unit 2 moves, shoots, casts -> ... -> player 2 moves, shoots, casts -> melee
- players roll always against each other, for example Melee vs Initiative and Range vs Initiative, Might vs Armour
- units regenerate all lost wounds at the end of the phase
- both sides in a melee fight simultaneously, winner can roll to fight instantaneously another round until one side is extinct or one side chooses to break from the combat
- there is no moral system or combat resolution whatsoever, but unit can be bounced back
- units use a 1” 40k formation without any facing
- magic spells are all one-use only, when you use it, you have to discard the card
- you can collect ascension points throughout the game and spend the point to buff your champions, mechanic depends on your god(s)
- unit costs points as before, you are not allowed to field multiple units of the same kind unless the former unit have full strength - there are all kinds of unit sizes from 1-3 to 3-15 (that’s the highest I have seen), but you can field lots of different 1-man units
- you don’t buy champions, a set number of models are automatically upgraded to champions, but you cannot exceed the limit
- there are rules for different weapons, magic items, war engines, monsters, special rules, etc and a large section for scenarios and terrain, larger than the actual rules
Parent - By Astmeister Date 17.06.2015 - 11:00
Das klingt alles recht interessant. Orientiert sich augenscheinlich sehr stark an Helldorado und Godslayer, die ich beide sehr gut finde. Mit Warhammer hat das in jedem Fall nicht mehr viel zu tun.
- - By Kythnos (Alter Fluff-Spieler) Date 17.06.2015 - 04:28
Teil 2:

Setting
game is set on world Regalia that is connected with other young realms through portals of the old ones. Young realms are realms that were populated by the old creators and were guided on similar historical paths. They were untouched by chaos but this has changed since the arrival of sigmar (as a new faith) and archaon (as an actual emissary in flesh and blood)

there is no explanation (or just a brief one so that I have missed it) how this all came to be, just a description of the history of Regalia (and to a lesser extent some neighbouring realms)

On Regalia is dominated by hundreds of human kingdoms. Fast travel is possible through a number of stone circles that allows mages to open portal from one to another and a system of streams and seas under the earth that can be navigated by ship. There were a long period of peace curated by the Exoatl (Old Ones) that watched over the world from the North and Southpole. But then suddenly new faiths arrived, lots of human tribes started to pray to Sigmar and to conquer their neighbouring kingdoms. These lands are each independent, but are united in their faith to Sigmar. The history ends with the conquering of the Worlds Edge mountains and the crowning of the first emperor. At the same time, the first agents of Chaos arrived and began to corrupt the native people. A part of the Waaghkins rebelled against the old ones in favour of new gods, the Skaven arrived the first time, and in the south and east a death cult began to spread. The world is in turmoil. There are lots of unfinished story hooks so I think the story will be continued, but that might be wishful thinking.

humans are the majority in this world and they have kingdom and tribes everywhere, most of the known earth-inspired regions like cathay are there, but they are not described as fully flegded feudal nations but constantly changing petty empires and nomadic people ruled by warlords and champions of the gods. there are two factions of humans, the worshippers of sigmar and the polytheistic rest, both are not monocultural, but have different skin colors and cultures. Women fight beside men!

The dominion of sigmar is special, because they are the only ones that are reluctant to allow any other race than humans. They have only one god and their goal is to destroy all other gods and conquer their domains - for the greater good of the world of course. This has nothing in common with the Empire of the old world, except the heraldry, griffons are still en vogue. All tribes and city states and kingdoms are independent, the only common ground is their faith, the emperor is only a warlord with the purpose to expands the dominion towards the east. There a still knightly orders, zealots, witchhunters - so they retain some of their medieval flair but there are no state troops. There is no gunpowder, except from some dwarven imports, but they are known for using large warwaggons on their trek to the east. Kislec, Estalia, Araby, city states of Bretonnia, Norse and tribes of the Reiklands are part of the dominion. There are also some enclaves scattered across the world that are connected with magic portals

The Skaven arrived on their own on Regalia and are basically the same. Haven’t spent much time on them. They have now three gods called the triumvi-rat …..

Dawikorr (dwarfs) and Inneadim (elfs) have their own realms that are connected with Regalia. The Inneadim have outposts in America.

Dawikorr are only a legend on Regalia and nobody has seen them, but there are legends that they aid whorshippers of Sigmar in peril. They deliver the dominions of Sigmar with artifacts. They live underneath the world Karak Korr and guard the Soul Mill. Dawikorr have rules, so they can be fielded.

The Soul Mill is a huge machinery that allows minor deities to feed on the power of dead spirits or let them reincarnate or serve them as guardian hosts. It was built by the surviving dwarves of the old world on command of the Incarnates on a older machinery of the old ones. The dwarfs guard the soul mill and are aligned with Sigmar after the shattering of the Incarnates, but are under siege of the skaven that have found their way on this world and managed to steal two mighty souls that formed their new gods.

Inneadim whorship the dreamers, gods that have dreamt themselves, basically the elven gods. They live on their own world and protect the dreamchild. Under Araloth they founded enclaves on Regalia in search for the archelves, lost gods of their pantheon. They are a darker take on the elves, nightmare are as much part of their culture then dreams. They use necromancy and the death god Ynnead is at the centre of their pantheon. But they still live in symbiosis with the nature. The artwork shows an elf on a feathered mount, not like a chocobo, but more like a feathered raptor. the artbook shows pictures (and rules) from all existing elf armies.

Skaven and Dawikorr are the only races that use blackpowder, the rest of Regalia is on stuck on an ancient/medieval tech level. The Exoatl use magic techno gear. There is a certain level of anachronistic gear but it is not steampunk but powered by ancient magic. The only steampunk elements are in the Skaven and to a lesser extent the neo-dwarven fluff.

Chaos has no foothold in the north but is anywhere and consists of corrupted tribes and companies from every region of the world. The barbarian theme of the nomadic tribes is more associated with khorne than with chaos as a whole. Beastmen and demons are likely part of their faction because they are described in the same chapter (both in the fluff and unit cards), but demons can be summoned by everyone, so I don’t know for sure. And beastmen have very few pictures, so that’s a bad omen.

Waaghkins: orcs, goblins and are the servants of the old gods and live in a strict caste system, orcs are the manual laborers. There is a new race called nigmos: a tall and slender priest caste. Waaghkins travel the undersea, a system of flooded caverns that connects the whole world, on longboats and do the dirty work for the Exoatl. There is an artwork of the three different kinds of greenskins (no squigs and snotlings mentioned): an ork in very strange armour, very front heavy, textured like a symmetric turtle shell, he wields is an axe with multiple disc shape blades, goblin looked like a viking but has a futuristic looking handgun, the third was taller than a ork, female, slender - probably a nigmo. But in the photos of actual miniatures only show the old orc style. There is a subfaction of waaghkins that changed allegiance from the old gods to grimgor incarnate and are much more ferocious than their cousins.

undeads, deamons and spirits, and guardian hosts are used by every faction of the game, necromancy but not summoning is common in the dominion of Sigmar. The Inneadim are famous for their use of animated constructs. These things are not a big taboo in Regalia. However the most fearsome necromancers are (obviously) employed by the Empire of Nehekhara (which is not a desolate wasteland and has no egyptian vibe but is a rich and green country and feels more babylonian to me) and their death gods. But there is no Undead faction per se anymore. Vampires are called Necrarchs now.

Guardians hosts are troops that were granted by a god from another realm or the realm of the dead. They are living beings and have free will, but were brought to Regalia on the command of a deity.

- Lizardmen are not gone. There is a race called Servants of the Exoatl that guard the pole portals on flying pyramids, but no drawings and no fluff page (other races and tribess get at least half a page). They get unit cards for their old units (which confirms that they are simply lizardmen with a new name), but instead of beautiful pages with pictures like the rest of the bunch they get a simple list in the appendix of the compendium book.

Beastmen get the same lowkey treatment, but ogres get pictures and all, but I cannot say with which pantheon/faction they align. They are mortal, so you can use them in any the guardians of regalia army, but I don’t know if this is a stop gap solution or not.

Age of Sigmar box content:
Extrapolated from the pictures, they are the only new models. If you think you get 3-5 UNITS for each side, you are wrong. you get 10-15 (haven’t counted) CHARACTERS per side. Each model is really individual and it is in no way possible to field the majority of them as a visual coherent unit. It is late and this summary is long as it is, so I make this brief, but I will come back later and add some info on the miniatures. Chaos looks very similar to the old style except the berserkers, the Sigmarite Force is completely different.

Missionary Force:
3 Knights of the Order of Sigmars Blood, Roman looking armour but more bulky, leather Bands, swords and teardrop-shaped shields, champion is a woman
a pair of vigilantes: Male and female, leathercloaked, tricorn, 2 hand-crossbows
a hand full of heavy armoured warrior with different weapons and cloaks, almost knightly in appearance but completely over the top bulky, some have eagleshaped helmets
One hooded, chainmail wearing, hammer wielding girl
a bulldog
standard bearer: naked, chains that are hooked into the flesh, very archaic looking
one arabic looking guy with a two-handed scimitar and full armour
one guy in rags that wields a chain that burns at both ends, very impractical looking

Chaos Cult:
two outriders, basically chaos barbarians as we know them, but female
~5 berserkers: african looking, no armour, barefeet, clad in cloth stripes, two axes, bald and gaunt looking, not overly muscular, bone chain, both male and female
three pristesses: flowing robes, sacrifical ziggzagged daggers, skullmasks
two armoured harpies with spears and shields, crooked looking, feathered wings
at least five chaos warriors similar in appearance to the old chaos warriors, very dynamic fur cloaks and poses, one of them bigger on a larger base, all male as far as I could see
one large bloodletter, almost twice the size of a human
the leader has armour that looks like a chaos dwarfish, very babylonic, rides a demonwolf, a juggernaut, but with flesh and fur and spikes
some more viking-like infantry but with more chainmail
That’s only a broad description. Every model is highly individual.

Sorry for the chaotic nature of the info, I spent the evening writing this in a very fast manner. This is only the tip of the iceberg and I will come back with a little bit more soon - hopefully in a more ordered fashion. If you have a questions or need specifics and a topic, feel free to ask, maybe I remember something of use.
Parent - By MKR Date 17.06.2015 - 05:38
Hehe, Triumvi-rat ^^ watt ein Wortspiel :D
Das klingt doch recht interessant, nur wann kommen dennal die ersten Gerüchte für die Regeln des größeren Spiels?
- - By Da Menschänz Moscha Date 17.06.2015 - 10:14
Also wenn sich das bewahrheitet bin ich doch sehr traurig! Ich mag diesen High-Fantasy Look überhaupt nicht. Eines der Reizvollen Dinge von Warhammer im ganzen war das eindeutig historisch inspirierte Design einiger Fraktionen(Impse, Bretonen, GK's, Vampse und Echsen). Auch mit dem Wechsel des Zeitalters nach hinten(bäh!!!) kann ich mich nicht anfreunden. Von all den eher historischen Warhammer-Völkern war mir das Imperium in der Renaissance immer am liebsten. Ich liebe historische Feuerwaffen wie Kanonen und Musketetn einfach. Insofern ist das für mich eine Kugel, äh Bolzen im Knie.
Die neue Zugreihenfolge finde ich allerdings besser. Wenn da jetzt noch die Inni berücksichtigt wird, kommt eine bessere Darstellung Gleichzeitiger Abläufe rum.
So das war mein Senf(oder geflame) dazu.
Up Topic Tabletop Spiele / Warhammer: Age of Sigmar / Age of Sigmar am 11.07.! (locked)
1 2 3 Previous Next